office@aspab.ro

Adresă mail pentru noutăți

„România are capacitatea de a acoperi 100% din necesarul intern de carne de pasăre şi chiar să exporte. Ar fi păcat să nu profităm de acest lucru şi să nu devenim o forţă regională în industria avicolă“

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

În timp ce România este depen­den­tă aproape în totalitate la carnea de porc de importuri, la carnea de pa­să­re raportul este invers propor­ţional. Avem capacitatea de a acoperi 100% din necesarul intern şi chiar să exportăm, iar acum este momentul să profităm de acest avantaj şi să devenim o forţă regională în industria avicolă, con­si­de­ră Theodora Popa-Liteanu, vice­pre­şedin­tele Transavia, unul dintre liderii pieţei, care generează anual un miliard de lei.

„Sectorul avicol este unul dintre puţi­nele sectoare din România care au capa­citatea de a acoperi 100% din necesarul intern şi chiar de a exporta. Ar fi păcat să nu profităm de acest avantaj şi să de­venim o forţă regională în această industrie“, a spus Theodora Popa-Liteanu în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţi­nut de Banca Transilvania şi Penny.

România are importuri de alimente de peste 6 miliarde de euro anual, iar cele mai mari deficite sunt date de carnea de porc, fructe şi legume şi lactate, conform datelor de la INS. Însă asocierea dintre producă­tori ori dintre producători şi retaileri ar putea schim­ba evoluţia negativă a balanţei co­merciale, crede Theodora Popa-Liteanu.

Penny a lansat în 2020 proiectul TripluRO (3RO), care reuneşte produse cu in­gredientul principal din România, procesate şi ambalate în ţară. Acest proiect sprijină produsele autohtone şi pro­movează lanţurile scurte de aprovizionare. Astfel, se aduc multiple beneficii, contri­buind la creşterea valorii adăugate în eco­nomie şi la reducerea dependenţei de importuri, a menţionat Theodora Popa-Liteanu.

„Considerăm că astfel de proiecte au un impact direct asupra reducerii deficitului comercial şi a creşterii sustenabilităţii economiei locale. Ne bucurăm foarte mult să vedem astfel de iniţiative, mai ales din partea retailerilor, care, deşi este normal să facă şi importuri, contribuie totodată la susţinerea economiei naţională. Sperăm ca aceste iniţiative să fie preluate şi de alţi competitori ai Penny“, a afirmat ea.

Transavia, com­pa­nie fondată în ur­mă cu peste 30 de ani de antreprenorul Ioan Popa, cu peste 30 de ferme în 8 judeţe din România şi o produc­ţie anuală de peste 100.000 de tone de carne de pui, colabo­rează de 15 ani cu Penny, iar în magazinele re­tailerului german are o gamă foarte largă din produse sub brandul Fragedo, de la piept de pui şi aripioare până la produse congelate.

„Astfel de parteneriate reprezintă un efort pe care trebuie să-l facem toţi, şi noi ca producători, dar şi retailerii, pentru că trebuie să educăm consumatorul ce în­seam­nă impactul pozitiv asupra economiei naţionale şi a creării locurilor de muncă pe care îl are alegerea unui produs românesc de către el, creat exact aşa cum trebuie. În ceea ce priveşte piaţa cărnii de pasăre din România, atât produsele noastre, cât şi ale concurenţilor noştri sunt foarte calitative, chiar mai calitative decât unele din Europa de Vest, care intră cu diverse probleme în România“, a precizat ea.

Transavia, la rândul său, a lansat proiectul „Autentic românesc“, prin care s-a asociat cu mai mulţi producători ro­mâni pentru a promova produsele locale. Aceste iniţiative sunt importante pentru industria alimentară românească din mai multe per­spec­tive, crede reprezentan­ta companiei, unul dintre ele fiind creşterea consumului.

„În 2024, piaţa cărnii de pui a continuat să se dezvolte la nivel mondial, iar acest trend s-a menţinut şi în România. Astfel, consumul mediu pe cap de locuitor a crescut de la 27,5 kg per capita la 28,2 kg în 2024. Popularitatea cărnii de pui se da­to­rează şi valorii sale nutriţionale ridicate şi conţinu­tu­lui superior de proteine. Acest in­teres crescut creează oportunităţi semnifi­cative pentru noi, iar estimările arată că consumul va continua să crească“, a spus Theodora Popa-Liteanu.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Picture of ASPAB

ASPAB

Articol publicat de către Asociația Producătorilor Agricoli din Bucovina